Mikä on napsautussuhde? Mitä napsautussuhteen arvoa pidetään hyvänä? Mitä napsautussuhteen indikaattoreita pidetään hyvinä ja onko olemassa tavallista napsautussuhdetta

Mainonta on menestynyt monilla aloilla ihmisen toimintaa ja asettui lujasti niihin. Jotkut pitävät sitä katalysaattorina kaikille innovaatioille, toiset - tapa pakottaa tarpeettomia asioita, ja toiset vain yrittävät olla huomaamatta ärsyttäviä videoita ja julisteita.

Mainonta ei jäänyt paitsi World Wide Webistäkään. Monille tietoresurssien tai hakukoneiden omistajille siitä on tullut tärkein tulonlähde. Itse asiassa koko sivuston olemassaolon tarkoitus johtuu joskus mainostamisesta mainostajien houkuttelemiseksi, ja muut menestysparametrit jäävät taustalle:

Mainonnan merkitys tulonlähteenä on selvä, mutta kannattaa miettiä hieman ihmisiä, jotka laittavat rahaa verkkosivujen omistajien taskuihin. Mikä on heille tärkeää ja miten arvioida työnsä tehokkuutta? Vastataksemme tähän kysymykseen katsomalla, mikä napsautussuhde on, ja määrittämällä tämän indikaattorin tärkeys.

Mikä on napsautussuhde ja miten se lasketaan?

Aluksi on syytä huomata, että CTR (click-through rate) on parametri, jonka avulla voidaan määrittää kuinka tehokkaasti mainosteksti tai banneri toimii. CTR-osoitin näyttää mainosta napsauttaneiden vierailijoiden kokonaismäärän osuuden.

Napsautussuhdetta voidaan soveltaa sekä yksittäisiin linkkeihin että koko mainoskampanjaan kokonaisuutena. Sitten otetaan huomioon odotetut ja todelliset tulokset, mikä mahdollistaa numeerisen näytön valitun strategian tehokkuudesta.

On tärkeää ymmärtää, että pettymys napsautussuhde ei ole kuolemantuomio koko mainoskampanjalle. Jotkut parametrit vaikuttavat valmiiden napsautusten prosenttiosuuteen, eikä kaikki aina riipu mainostajasta.

  • Kilpailu tällä alalla. Tietysti, jos tarjouksia on paljon eikä selkeää johtajaa ole, asiakkaat reagoivat mainoksiin tasaisesti. Tässä tapauksessa sinun ei pitäisi odottaa korkeaa napsautussuhdetta.
  • Mainonnan sijoittaminen verkkosivuston sivulle. Kun tietoresurssien omistajat alkavat tehdä yhteistyötä mainostajien kanssa, syntyy väistämättä ongelmia uusien kohteiden sijoittamisessa. Kukaan ei halua vahingoittaa sivuston jo vakiintunutta ulkoista rakennetta, joten he yrittävät työntää bannerit ja mainokset mahdollisimman kauas. Mainostaja voi tietysti vaatia omia ehtojaan, mutta tässä herää kysymys: kuka tarvitsee sitä enemmän;
  • Itse mainonnan laatu. Tässä kaikki riippuu täysin mainostajasta. Bannerisuunnittelu, iskulauseteksti, animaatiot ja muut esitykset voivat joko houkutella kävijöitä tai karkottaa heidät. Kyse on puhtaasti ammattitaidosta ja pienestä tuurista.

Mutta miten napsautussuhde lasketaan? Kaava on niin yksinkertainen, että edes ensimmäisellä luokkalaisella ei ole kysymyksiä:


Tässä A on mainoksen napsautusten määrä ja B on tämän mainoksen näyttökertojen määrä käyttäjille.

Napsautussuhteen merkitys

Kaikella toiminnalla on oma määrällinen arvionsa, ainoa asia on kuinka oikea se on. Tölkinvalmistuspajassa työskentelevä voi mitata työvoimansa päivässä valmistetuissa astioissa.

Mitä toastmasterin pitäisi tehdä häissä? Hän osaa laskea osallistujat kilpailuun, kuinka monta ihmistä tuli tanssilattialle ja niin edelleen. Mutta kaikki nämä luvut eivät arvioi objektiivisesti hänen työtään, vaikka niitä ei voida jättää huomiotta.

Tilanne napsautussuhteen suhteen on myös epäselvä, koska saamme selville kuinka monta käyttäjää vieraili halutulla mainossivulla, mutta emme tiedä miten. Napsautussuhteen laskeminen tarkoittaa mainoksen lataaneiden ihmisten määrän selvittämistä, mutta tämä ei suinkaan ole ostajien tai asiakkaiden lukumäärä. Kaikki riippuu mainoskampanjan tavoitteista.

  • Brändin popularisointi. Tässä tapauksessa napsautussuhteella ei ole suuri merkitys. Riittää, että vierailija näkee mainoksen, eikä linkin napsauttaminen ole välttämätöntä;
  • Tavaroiden ja palveluiden tarjonta. Mutta tässä napsautussuhde on erittäin tärkeä, ja sen arvo voi osoittaa suoraan kampanjan onnistumisen. Tehokkain paikka tällaisen mainoksen sijoittamiseen ovat hakukoneet, koska mainoksia tarjotaan käyttäjille, jotka ovat kirjoittaneet tietyn hakukyselyn. Siksi linkkiä napsauttaneita ihmisiä voidaan pitää todella kiinnostuneina asiakkaina.

Klikkausprosentin ennustaminen

Yandex.Direct tarjoaa arvion tietyn mainoksen mahdollisesta napsautussuhteesta. Älä kuitenkaan missään tapauksessa saa luottaa näihin numeroihin itseesi. Robotti arvioi avainsanoja mainostekstissä, kilpailu tällä alalla ja pyyntöjen määrä, mutta eivät millään tavalla määritä mainoksen kirjoittajan ammattitaitoa.

Napsautussuhteen ennuste on mahdollista oman kokemuksesi, olettamusten perusteella ja suurella virheellä tuloksissa (jopa 100 %). Voit keskittyä Yandex.Directin tarjoamaan indikaattoriin nimellä " huoneen keskilämpötila"ja yritä olla "kiihkeästi".

Jos ajattelet, mitä pidetään hyvänä napsautussuhteena, kysymys tavoitteista nousee jälleen esille. Älä unohda, että jokainen mainoksen napsautus maksaa mainostajalle tietyn pennin, ja jos linkin napsauttaminen ei ole niin tärkeää, niin alhainen napsautussuhde ei ole niin paha.

Tietyistä luvuista puhuttaessa mainonnan asiantuntijat suosittelevat 2-3 %:n ohjearvoa kyllästetyillä alueilla ja 5 %:a vapaammilla markkinaraoilla. Mutta on syytä toistaa, että näitä arvoja ei pidä pitää dogmina.

Napsautussuhteen lisääminen Yandex.Directissä

Jokainen mainostaja, joka on törmännyt julkaisun julkaisemiseen Internetissä ainakin kerran elämässään, tuntee termin "CTR". Uusien verkkomainosten mainostamisen käyttäjien on tiedettävä napsautussuhde ja mikä se on, sen merkitys sivustojen ja tuotteiden mainostamisessa sekä indikaattorin laskeminen.

Mikä on napsautussuhde

Internet on ympäristö, joka tarjoaa monia mahdollisuuksia. Yksi niistä on hyödyllisten käyttäjien toimien seuraaminen. Se on myös sellaisten mainostajien käytettävissä, jotka käyttävät sivustoja mainosten sijoittamiseen.

Napsautussuhteen laskentakaava on seuraava: napsautusten määrä / näyttökertojen määrä × 100%.

Sivun päätehtävä on näyttää kuinka tehokas ja kiinnostava julkaisu on käyttäjälle. Ei ole mitään järkeä tuhlata rahaa mainontaan, jos se ei toimi.

Kuten yllä olevasta esimerkistä näemme, mainostaja käytti melko pätevästi julkaisuasetuksia, mikä esti häntä menettämästä rahaa näyttökerroista. Mitä tehdä, jos mainontaan varatut varat ovat menneet ja hyödyllisten toimien kerroin on lähellä nollaa?

CPA on toinen termi, jota käytetään napsautussuhteen rinnalla. Mahdollisuus tehdä yhteistyötä välittäjän kanssa, joka tarjoaa pääsyn mainosalustoille ja maksaa vain hyödyllisistä käyttäjän toimista. Valitsemalla CPA-tilan käyttäjä määrittää mainoksen summan ja hinnan hyödylliselle mainoksen napsautukselle. Tietenkin tässä tapauksessa se on paljon korkeampi. Mutta sinun tulee olla erittäin varovainen. Tässä tapauksessa on mahdollisuus menettää rahaa kokonaan, koska siirtymät eivät välttämättä tehoa ollenkaan.

Mikä napsautussuhde on hyvä?

Korkea napsautussuhde kertoo, että julkaisu kiinnostaa käyttäjää.

Mutta kaikki riippuu mainoksen muodosta ja tyypistä. Oletetaan, että bannerin hyvä napsautussuhde on 3 %. varten kontekstuaalista mainontaa tulosprosentti on korkeampi, koska se näytetään tiedosta kiinnostuneelle käyttäjälle. Mikä mainossuhteen pitäisi olla? Keskimääräinen napsautussuhde on 10–20 %, jolloin napsautussuhdetta voidaan pitää hyvänä, kun se saavuttaa 30 %. Näiden alapuolella olevien indikaattoreiden ennustetta voidaan pitää pettymyksenä.

Mainonnan lisäksi on myös tarpeen arvioida sivun napsautussuhdetta. On hienoa, kun sivuston napsautusten määrä on 5–8%.
Esimerkiksi Yandex Directissä on mahdollista luoda raportteja, mukaan lukien napsautussuhde-indikaattori

Miksi korkoa nostetaan? Mihin CTR vaikuttaa?

  • Kasvava napsautussuhde kasvaa edellyttäen, että sen mukaan mainos kiinnostuneet käyttäjät ovat siirtyneet eteenpäin. Tietenkään julkaisuun reagoinut yleisö ei ole vielä ostaja. Mutta jos muokkaat mainoksesi asianmukaisten sivustojen mukaan tai näytät sitä osuvissa sivustoissa, mahdollisuutesi saada potentiaalisia asiakkaita kasvavat merkittävästi.
  • Mitä korkeampi mainoksen CTP, sitä enemmän hyvät sivustot haluavat näyttää sen.
  • Hyvä sivun napsautussuhde vaikuttaa omistajansa tulojen kasvuun.
  • Mainostajat ovat haluttomia sijoittamaan mainoksia, joiden tehokkuusindikaattorit ovat alhaiset (yleensä alle 0,5 %).
  • Jos mainoksesi napsautussuhde on hyvä, voit alentaa mainoksesi näyttökertahintaa säästääksesi suuria säästöjä. Loppujen lopuksi sivustot jahtaavat paitsi korkeaa palkkaa myös korkealaatuisia julkaisuja.

Mikä vaikuttaa napsautussuhteen kasvuun ja miten sitä nostetaan


Mainoksesi tekstin tulee olla mielenkiintoinen ja luova.

  • Valitse sivustoja, jotka ovat temaattisesti samanlaisia ​​kuin mainos. Käyttäjä, joka etsii tiettyä tuotetta, jättää huomioimatta muiden tuotteiden mainokset.
  • Käytä kohdistusta useiden muokkausvaihtoehtojen kanssa. Se voi olla aluksi hieman kalliimpi, mutta mainoksen näkee oikea käyttäjä, joka saattaa olla kiinnostunut.
  • Asiantuntijat suosittelevat avainlauseiden käyttöä, kun laaditaan tuotteen otsikkoa ja kuvausta julkaisussa. Lihavoita nämä sanat, niin ne huomataan.
  • Katso Yandexin tilastot, jotka osoittavat usein käyttäjien pyynnöt. Käytä samanlaista sanamuotoa kirjoittaessasi otsikkoa.
  • On suositeltavaa sammuttaa automaattinen sanavalintapalvelu, jotta voit sulkea pois näyttökerrat käyttäjille, jotka etsivät hieman erilaista tuotetta.
  • Työskentele varovasti mainostekstin kanssa. Mielenkiintoinen tapa tiedon esittäminen houkuttelee yleisöä.

Kohdennettu mainonta on yksi tärkeimmistä tavoista lisätä napsautussuhdetta

Mainoksen oikea määrittäminen ei ainoastaan ​​lisää napsautussuhdetta, vaan myös lisää sivun tuloksia houkuttelemalla sivustolle kiinnostuneita käyttäjiä.

CTR on tietysti tärkeä mainostajalle. Hänellä on mahdollisuus arvioida käyttäjän kiinnostusta tuotettaan, tehdä ennuste mainonnan tehokkuudesta, tehdä mainokseen oikea-aikaisia ​​muutoksia ja analysoida, onko julkaisun hinta oikea.

Tämä artikkeli keskittyy napsautussuhteeseen. Tänään saamme selville, mitä tämä mystinen lyhenne kätkee, miksi sitä tarvitaan ja miten se auttaa mainostajia. Ja edistyneet Yandex Direct -käyttäjät voivat poimia joitain vivahteita tästä viestistä. Käyttäjät kohtaavat tämän sanan ensimmäisen kerran arvioidessaan budjettia ja luodessaan mainoskampanjaa.

Aloittelijoilta se kestää kauan tarttua härkää sarvista, eli napsautussuhde (lue C-T-Ar). Lukemalla postauksen huolellisesti loppuun, voit lyhentää tämän ajan minimiin ja soveltaa saamaasi tietoa ratkaisemalla erityisesti sinua varten laatimiamme bonusongelmia.

Mikä on Yandex Directin napsautussuhde?

CTR (englanniksi Click - Through - Rate) on napsautettavuus tai toisin sanoen tehokkuusparametri. Yandex Directissä he puhuvat yleensä avainsanan napsautussuhteesta, harvemmin - mainoksesta tai verkkotunnuksesta. Matala napsautussuhde tarkoittaa, että kampanja-asetuksissa on tehty virheitä.

Yandex Directin kanta tässä asiassa voidaan tulkita seuraavasti: tehokkaita mainostekstejä kannustetaan alentamalla napsautuskohtaista hintaa. Tehottomista päinvastoin rangaistaan ​​korottamalla tietyn avainsanan hintaa. Näin ollen mainostajat yhdessä pyrkivät lisäämään kontekstuaalisen materiaalin napsautussuhdetta, mikä lisää kontekstinsa tehokkuutta kokonaisuutena.

Napsautussuhteen laskentakaava

Yandex Directin napsautussuhde lasketaan napsautusten määrän suhteena näyttökertojen määrään samalla ajanjaksolla ja kerrotaan sitten 100% , koska tämä parametri mitataan prosentteina.

Napsautussuhde = (napsautusten määrä) / (näyttökertojen määrä) x 100 %

[!] napsautussuhteen laskentakaava on sama kaikessa verkkomainonnassa kokonaisuudessaan.

Klikkausprosentti = (315 / 1260) x 100 %; CTR = 0,25 x 100 %; Klikkausprosentti = 25 %

Laskennan jälkeen ilmauksen "pizzatoimitus" napsautussuhde Yandex Directissä on 25%, mikä tarkoittaa, että joka neljäs mainostekstimme näkevä henkilö napsauttaa sitä. Esimerkkimme tehokkuusindikaattori on oikealla tasolla. Sinun on pyrittävä näihin arvoihin ja vielä enemmän.

CTR voidaan laskea myös:

  1. Mainoksia yhteensä – sisään tässä tapauksessa kunkin avainsanan napsautusten ja näyttökertojen suhteella saatujen tulosten kokonaisuus on yhteenveto.
  2. Koko mainoskampanja - tässä on yhteenveto kunkin siihen sisältyvän mainoksen tuloksista.
  3. Yhteensä verkkotunnus - tässä lasketaan yhteen kunkin siihen sisältyvän mainoskampanjan tulosten kokonaismäärä.

Mainosten napsautussuhde Yandexin mainonnassa

  • Temaattisten sivustojen alhainen napsautussuhde ei vaikuta hakukoneeseen.
  • Jokaiselle lohkolle (erikoissijoittelu, takuu, dynamiikka) ja luettelootsikoille kertyy oma napsautussuhde.
  • Napsautussuhde otetaan huomioon mainoksen viimeisten 28 päivän ajalta.
  • "Kaikki mainokset" -linkkiä käyttämällä mainosmateriaalit sijoitetaan ilman napsautussuhdetta.

Directissä on konsepti Napsautussuhteen kynnysarvo a, yhtä suuri kuin 0,5 %. Jos tehokkuusprosentti laskee tämän arvon alapuolelle, uusien sääntöjen mukaan avainsanan napsautuskohtainen hinta nousee, mikä vaikuttaa. Näin Yandex taistelee mainostajia vastaan, jotka sijoittavat huonosti toimivia mainoksia tai päättävät näyttää liian monta yleisiä sanoja käyttämättä. Tätä aihetta koskevia kysymyksiä kysytään suoritettaessa koetta todistuksen saamiseksi.

Napsautuskustannusten nousua "käsitellään" poistamalla "vääntyneet" avainsanat joko itse mainoskampanjasta. Jos et tee tätä, saatat ansaita "huonoa karmaa" mainostetulle verkkotunnukselle. Voit tunnistaa negatiivisen karman määrityksen haun napsautuksen lisääntyneestä vähimmäishinnasta. Jos arvo nousee yli 0,01 USD, tiedä, että tämä on merkki kiireellisistä toimista, muuten saatat pilata mainossivustosi.

Varsinaisen kaavan lisäksi, jonka kaava laskimme yllä, Yandex Directissä on ennustetaanCTR. Se määritetään avainlauseille, joilla ei ole riittävästi napsautuksia ja näyttökertoja tilastojen kannalta. Esimerkiksi kontekstikampanjoita luotaessa. Jonkin ajan kuluttua todellinen napsautussuhde korvaa vähitellen ennustetun.

Joten artikkelimme on päättynyt. Yandex Direct -mainosmateriaalien napsautettavuusongelmaan ei nyt pitäisi jäädä tummia pisteitä, ja voit tarvittaessa helposti laskea napsautussuhteesi tulevaisuudessa. Niille, jotka lukevat julkaisun loppuun, julkaisemme lupauksensa mukaisesti useita tehtäviä, joista on hyötyä aloitteleville mainostajille. Voit vastata niihin vain, jos olet tutkinut materiaalimme huolellisesti.

Tehtävä nro 1

Kunto: Moskovan alueen budjettiennusteessa avainsanalle "tilaa limusiini" näyttökertojen määrä on 400 ja erikoissijoittelun napsautussuhde on 13,50 %.

Kysymys: Kuinka monta klikkausten määrää järjestelmä ennustaa?

Kuvakaappaus alla:

Tehtävä nro 2

Kunto: Tilastojen mukaan edellisen kuukauden aikana (30 päivää) Yandex Direct -mainontaa oli 1 500 katselukertaa ja 100 napsautusta tehtiin.

Kysymys: Mikä on prosenttiosuus napsautussuhteesta, joka otetaan huomioon Directissä, jos kuun puolivälissä poistimme kontekstuaalisen mainonnan käytöstä toiseksi päiväksi?

Huomautus: Tilanne "tyhjiössä" on kuvattu, muita tehtävän ulkopuolisia parametreja ei oteta huomioon ratkaistaessa.

Odotan innolla laskentavaihtoehtojasi artikkelin kommenteissa. Vain tällä tavalla oikeellisuus tarkistetaan ja virheiden sattuessa annetaan suosituksia.

Ystävällisin terveisin Alexander Golfstream

,

Ajattele vain sitä: napsautuksia on kaikkialla ympärillämme. Ihmiset vain napsauttavat: he napsauttavat, kun he etsivät jotain verkosta, he napsauttavat pelatessaan, he napsauttavat luodessaan digitaalisia malleja... Keskimääräinen ihminen napsauttaa 428 kertaa päivässä. Kerro tämä luku päivittäisellä PC-käyttäjien määrällä moderni maailma, ja tulet hämmästymään tuloksena olevasta numerosta. Ja miten voit määrittää, onko napsautussuhde hyvä? Kuinka monta näistä napsautuksista mainoskampanjasi voitti?

Napsautusten määrä on kuitenkin vain jäävuoren huippu. Saadaksesi selville, miten mainoskampanja kehittyy, sinun on kaivettava syvemmälle kuin vain klikkausten määrän laskeminen. Hyvä tapa Selvitä, kuinka menestyvä mainoskampanja on, laskemalla napsautussuhde.

Mikä on napsautussuhde?

Napsautussuhde (CTR) määrittää, kuinka moni kävi verkkosivustollesi tietyn mainoskanavan kautta. Mutta tärkeämpää tässä ei ole edes sivustolle siirtyminen, vaan se, että napsautussuhde osoittaa potentiaalisten asiakkaiden määrän, jotka ovat todella kiinnostuneita tarjouksestasi ("lämmin" kohdeyleisö). Ja tämä puolestaan ​​​​on tärkein lopputuloksen indikaattori, joka vaikuttaa uuden mainoksen sijoittamiseen tulevaisuudessa.

On tärkeää tarkastella tätä mittaria yhdessä muiden indikaattoreiden kanssa: tutkia paitsi mainoksen saamien napsautusten määrää, myös kaikkien sen katselukertojen määrää.

Mikä vaikuttaa napsautussuhteeseen?

On useita tekijöitä, jotka vaikuttavat napsautussuhteisiin:

  • Relevanssi. Kyse on noin avainsanoista, mainosteksteistä, niiden sijoituspaikoista ja aloitussivuista. Avainsanojen ja mainostekstien tulee välittää yleinen viesti suunnattu kohdeyleisölle. Epäolennaiset avainsanat eivät kohdista kohdeyleisöäsi, ja lopulta saat napsautuksia ihmisiltä, ​​jotka eivät ole kiinnostuneita tuotteistasi tai palveluistasi.
  • Mainonnan sijoitus. Mainosviestin sijainti hakutuloksissa (mainoksen sijoitus) voi jäädä melko alhaiseksi, vaikka se olisikin osuva. Mainonnan sijoituksen puitteissa määritetään, mikä mainos vie tämän tai toisen paikan sivulla. Tulos riippuu napsautuskohtaisesta hinnasta ja mainosviestisi laatupisteistä.
  • Näkyvyys/näkyvyys. Näkyvyysmittari (näkyvyys tai näkyvyys) näyttää käyttäjille näytettyjen mainosten määrän ja osoittaa, että näyttöhetkellä kaikki tekniset vaatimukset, joiden mukaan käyttäjä näki ne, täyttyivät. Jos käyttäjän on esimerkiksi vieritettävä näyttöä päästäkseen mainokseen, se tarkoittaa, että se sijaitsee "näytön ulkopuolella". Mitä tulee videoihin, mukana on muitakin katseluvaihtoehtoja. Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä kolme sekuntia videon katselua riittää. YouTubessa video katsotaan katsotuksi, jos sitä toistetaan yli 30 sekuntia (tai vähemmän, jos video on lyhyempi).
  • Laite. Mobiililaitteiden napsautussuhde on huomattavasti korkeampi kuin pöytätietokoneiden. Tämä johtuu niiden aktiivisemmasta käytöstä jokapäiväistä elämää. Tietenkin sinun on silti asetettava mainonnan työpöytäversio, mutta älä unohda mobiiliversion merkitystä.
  • Pystysuora. Napsautussuhteet määräytyvät myös toimialasi mukaan, etenkin kilpailijoiden osalta. Älä unohda tarkastella hakukoneiden avainsanojen määrää ja verrata niitä käyttämiisi sanaryhmiin. Tällä tavalla voit päättää, kuinka paljon rahaa käytät heidän kanssaan työskentelemiseen.

Miten napsautussuhde lasketaan?

Kun olet laskenut napsautussuhteen, kiinnitä huomiota tulokseen: mikä osuus napsautuksista tuli konversioiksi (eli johti kohdennettuihin toimiin)? Vertaa sitten tulosprosenttia keskimääräiseen napsautussuhteeseen ja määritä ylimääräisten kulujen määrä.

Jokainen klikkaus, joka ei tuota tulosta, maksaa sinulle rahaa, jota et ansaitse takaisin.

Tällaiset napsautukset voivat johtua liian laajasta kohdistuksesta tai asiaankuulumattomien mainostekstien käytöstä. Tutki, mitä avainsanoja alallasi käytetään tällä hetkellä ja kirjoita hyviä mainostekstejä, jotka kehottavat käyttäjää toimimaan, jotta hän ei saa vastauksena asiaankuulumattomia napsautuksia.

Mikä napsautussuhde on hyvä?

Ja lopuksi vastaus pääkysymykseen.

Ei ole olemassa tarkkaa lukua, joka määrittelee napsautussuhteen, mutta keskimäärin tämän luvun pitäisi olla 2 % mille tahansa mainoskanavalle. Kaikki yli 2 %:n tulos katsotaan keskiarvon yläpuolelle.

Katsotaanpa esimerkiksi tilastoja keskimääräisestä klikkausprosentista eri toimialoilla vuodelle 2016 YouTuben mukaan (alla oleva kaavio).

Tässä muutamia esimerkkejä.

Aikuisten juoma- ja lelumarkkinoiden napsautussuhde on 1,82 % ja leluissa 1 %, kun taas monilla muilla toimialoilla se ei saavuta täyttä 1 %:a. Siten terveys- ja kauneusteollisuus nostaa indikaattorin 0,44 %, B2B-liiketoiminta 0,98 % ja pelit 0,9 %, mikä on lähellä yhtä.

Vaikka nämä tiedot perustuvat YouTube-näyttökertoihin, muut tutkimukset ovat löytäneet samanlaisia ​​lukuja. Esimerkiksi SalesForce havaitsi vuoden 2016 ensimmäisen neljänneksen tutkimuksessaan, että Facebookin keskimääräinen napsautussuhde oli vain 0,98%.

Yllä olevien lukujen perusteella on selvää, että mittarisi menestyksen määrittämiseksi sinun on tiedettävä alan keskimääräinen napsautussuhde ja verrattava mittariasi kilpailijoidensi vastaaviin.

Tulokset voivat vaihdella suuresti kampanjasta toiseen, mutta älä heti merkitse kampanjaa epäonnistuneeksi, jos se ei saavuta kahta prosenttia.

Aika kerätä napsautuksia

Nyt kun olet oppinut, mitkä tekijät vaikuttavat napsautussuhteeseesi ja kuinka se lasketaan, voit käyttää uutta tietoasi parantaaksesi mainoskampanjoita. On aika unohtaa viimeinen tulos mittareita ja saada mainontasi kuntoon, kun tiedät, mitä kukin mittari tarkoittaa.

Hyvää päivää!



Kiitos vastauksesta.""html":"

Hyvää päivää!
Kerro aloittelijalle, joka ei tavoittele napsautuskustannusten nousua (joka pyrkii vain parantamaan sisällön laatua ja sivuston toimivuutta), mikä napsautussuhde vaihtelee sivustojesi välillä. Mikä napsautussuhde on hyvä?
Kysymys voi olla naiivi, mikä on tyypillistä uudelle YAN-kumppanille, mutta haluaisin löytää ellei mittarin, mutta ainakin numerojärjestyksen vertailua varten.
Esimerkiksi sivustollani, joka työskenteli YANissa 12 päivää, palvelulinkkien napsautussuhde on 3,64 ja Directin 0,44. Onko tämä indikaattori hyvä?
Kiitos vastauksesta.

","contentType":"text/html"),"proposedBody":("lähde":"

Hyvää päivää!
Kerro aloittelijalle, joka ei tavoittele napsautuskustannusten nousua (joka pyrkii vain parantamaan sisällön laatua ja sivuston toimivuutta), mikä napsautussuhde vaihtelee sivustojesi välillä. Mikä napsautussuhde on hyvä?
Kysymys voi olla naiivi, mikä on tyypillistä uudelle YAN-kumppanille, mutta haluaisin löytää ellei mittarin, mutta ainakin numerojärjestyksen vertailua varten.
Esimerkiksi sivustollani, joka työskenteli YANissa 12 päivää, palvelulinkkien napsautussuhde on 3,64 ja Directin 0,44. Onko tämä indikaattori hyvä?
Kiitos vastauksesta.

Hyvää päivää!
Kerro aloittelijalle, joka ei tavoittele napsautuskustannusten nousua (joka pyrkii vain parantamaan sisällön laatua ja sivuston toimivuutta), mikä napsautussuhde vaihtelee sivustojesi välillä. Mikä napsautussuhde on hyvä?
Kysymys voi olla naiivi, mikä on tyypillistä uudelle YAN-kumppanille, mutta haluaisin löytää ellei mittarin, mutta ainakin numerojärjestyksen vertailua varten.
Esimerkiksi sivustollani, joka työskenteli YANissa 12 päivää, palvelulinkkien napsautussuhde on 3,64 ja Directin 0,44. Onko tämä indikaattori hyvä?
Kiitos vastauksesta.

","contentType":"text/html"),"authorId":"123881059","slug":"1210","canEdit":false,"canComment":false,"isBanned":false,"canPublish" :false,"viewType":"old","isDraft":false,"isOnModeration":false,"isSubscriber":false,"commentsCount":69,"modificationDate":"To 02.02.2012 23:40:00 GMT +0000 (UTC)","showPreview":true,"approvedPreview":("lähde":"

Hyvää päivää!
Kerro aloittelijalle, joka ei tavoittele napsautuskustannusten nousua (joka pyrkii vain parantamaan sisällön laatua ja sivuston toimivuutta), mikä napsautussuhde vaihtelee sivustojesi välillä. Mikä napsautussuhde on hyvä?
Kysymys voi olla naiivi, mikä on tyypillistä uudelle YAN-kumppanille, mutta haluaisin löytää ellei mittarin, mutta ainakin numerojärjestyksen vertailua varten.
Esimerkiksi sivustollani, joka työskenteli YANissa 12 päivää, palvelulinkkien napsautussuhde on 3,64 ja Directin 0,44. Onko tämä indikaattori hyvä?
Kiitos vastauksesta.

","html":"Hyvää päivää! ","contentType":"text/html"),"ehdotettuPreview":("lähde":"

Hyvää päivää!
Kerro aloittelijalle, joka ei tavoittele napsautuskustannusten nousua (joka pyrkii vain parantamaan sisällön laatua ja sivuston toimivuutta), mikä napsautussuhde vaihtelee sivustojesi välillä. Mikä napsautussuhde on hyvä?
Kysymys voi olla naiivi, mikä on tyypillistä uudelle YAN-kumppanille, mutta haluaisin löytää ellei mittarin, mutta ainakin numerojärjestyksen vertailua varten.
Esimerkiksi sivustollani, joka työskenteli YANissa 12 päivää, palvelulinkkien napsautussuhde on 3,64 ja Directin 0,44. Onko tämä indikaattori hyvä?
Kiitos vastauksesta.

","html":"Hyvää päivää! ","contentType":"text/html"),"titleImage":null,"tags":[("displayName":"hyvä napsautussuhde","slug":"khoroshiy-ctr","categoryId":"103962100 ""url":"/blog/partner??tag=khoroshiy-ctr"),("displayName":"CTR","slug":"ctr","categoryId":"69061473","url": "/blog/partner??tag=ctr"),("displayName":"CTR-indikaattorit","slug":"pokazateli-ctr","categoryId":"103962099","url":"/blogi/kumppani ??tag=pokazateli-ctr")],"isModerator":false,"commentsEnabled":true,"url":"/blog/partner/1210","urlTemplate":"/blog/partner/%slug%" "fullBlogUrl":"https://yandex.ru/blog/partner","addCommentUrl":"/blog/createComment/partner/1210","updateCommentUrl":"/blog/updateComment/partner/1210"," addCommentWithCaptcha":"/blog/createWithCaptcha/partner/1210","changeCaptchaUrl":"/blog/api/captcha/new","putImageUrl":"/blog/image/put","urlBlogi":"/blogi/ partner","urlEditPost":"/blog/56a93991d97351872e733f0e/edit","urlSlug":"/blog/post/generateSlug","urlPublishPost":"/blogur/56a93991d9735/56a93991d9735/blog/Un" 56a93991d97351872e733f0e/unpublish","urlRemovePost":"/blog/56a93991d97351872e733f0e/removePost","urlDraft":"/blog/partner/1210 /blog/partner/1210//blog/partner/1210//blog/partner/1210//blog/partner/draft/draft",/ggg "urlRemoveDraft":"/blog/56a93991d97351872e733f0e/removeDraft","urlTagSuggest":"/blog/api/suggest/partner","urlAfterDelete":"/blog/partner","isAuthor":false:"tilaaja" /blog/api/subscribe/56a93991d97351872e733f0e","unsubscribeUrl":"/blog/api/unsubscribe/56a93991d97351872e733f0e","urlEditPostPage":"/blog/partner/51d773",91d793951d78e lForTranslate":"/blogi/post/ translate","urlRelateIssue":"/blog/post/updateIssue","urlUpdateTranslate":"/blog/post/updateTranslate","urlLoadTranslate":"/blog/post/loadTranslate","urlTranslationStatus":"// partner/1210/translationInfo","urlRelatedArticles":"/blog/api/relatedArticles/partner/1210","author":("id":"123881059","uid":("arvo":"123881059", "lite":false,"hosted":false),"aliakset":(),"login":"maninme","display_name":("nimi":"Ei loukkaa","avatar":("oletus" :"21493/123881059-6598586","tyhjä":false)),"osoite":" [sähköposti suojattu]","defaultAvatar":"21493/123881059-6598586","imageSrc":"https://avatars.mds.yandex.net/get-yapic/21493/123881059-6598586/islands-middexS",ffis"Yanddle false),"originalModificationDate":"2012-02-02T19:40:46.000Z","socialImage":("alkuperäinen":("fullPath":"http://avatars.yandex.net/get-yablog/461168601842744188 /normaali"))))))">